Tuesday, July 7, 2009

KL gerek...

KL + 3 Spartans yang giler = LEBIH gerek.

Dari saat awal pagi berjumpa, sehingga waktu awal pagi berpisah, waktu yg diisi, perjalanan yang dilalui tidak lekang dengan hilai tawa dan gelak gembira.

3 jam setengah dalam bas terasa seperti terlalu lama, terasa seolah desakan jeritan Kota KL memanggil terlalu kuat. Are we there yet? .. itu yg sering Tipah dengar dari tempat duduk belakang. Dan Raq di sebelah, lena layan mimpi kerana tidak tidur semalaman. Excited + takut tak bisa bangkit. *lol*



Sampai di Kuala Lumpur, tidak sabar mau jelajah kota metropolitan itu, tapi jumpa sahaja katil, semua berdengkur layan letih. Dan petang itu, kami tinggalkan tapak kaki di Sungei Wang juga Bintang Walk setelah isi perut di PuduRaya dengan maggi goreng, nasi goreng paprik dan tongkeng ayam. Jenuh melayan teman2, terasa seperti melayan anak2 kecil yang terlalu excited. Namun keseronokan yang Tipah mengatasi keletihan yang ada.

Seharusnya malam pertama di Kuala Lumpur dihabiskan melepak bersama abg burger kegemaran kami.... tapi.... zzzzzz.... Abg Bo terpaksa dibuih. Nikmat tidur lebih menarik.


Hari esok, Jalan Masjid India pula diredah. Setelah sekian lama Tipah tak jalan di bazar hari Sabtu, kali ini Tipah menyusur jalan sempit, dikerumuni orang ramai dan berasak sambil mata melilau melihat makanan dan barangan. Cari tudung untuk nenek Yanee & ibu Mai sambil mulut mengunyah sekian apa yang ada di bimbit plastik. *lol*


Dan setelah mereka pulang ke kamar, Tipah redah butik kegemaran Tipah sendirian - Petaling Street. Mencari barangan pesanan adik2, kalau sebelum ini mereka merungut Tipah sering pulang tangan kosong, kali ini, Tipah tunaikan permintaan mereka. Beg duit, jersey Arsenal, lighter dan Chanel No. 5 kegemaran ibu. Lebih aman shopping sendirian~ *lol*


Malam pula ke Aloha. Berdansa sambil mengusya dan diusya~ Satu perkara yang Tipah hanya lakukan di Kuala Lumpur~ Dan walaupun letih, Tipah langsung ke Taman Kosas, Ampang dan melepak bersama Mie. Sementara, mereka tunai janji melepak bersama Abg Bo. ..

Hari terakhir di kota KL menggamit keengganan masing2 untuk pulang. Terasa berat hendak melangkah. Semasa menunggu waktu untuk pulang, kami ke Times Square, menghiburkan hati dengan melepak di Starbucks dan menonton Ice Age 3.



Tipah bangga menjadi heroine... menyelamatkan sebelah selipar yang telah dilenyek dua kali di tengah2 Jalan Imbi. Andaikata selipar itu punya nyawa, maka ianya telah selamat kembali kepadaNya. Dan saat itu, Tipah sedar betapa telefon bimbit Tipah tinggi harganya dalam hidup Tipah; sehingga Tipah sanggup untuk pungut handphone yg tercicir tanpa melihat keaadan jalanraya dahulu. Kerja gila!

Sampai di rumah jam 05 30 pagi semalam, dan semalam jua, Tipah dan Yanee tersengguk2 di ofis menahan ngantuk. *lol* Kalau diberi pilihan, ingin sekali Tipah putar waktu, dan lalui semuanya kembali. Oh well... orang putih kata, life goes on. Selamat Kembali ke dunia realiti, Ms Tipah~

No comments: