Wednesday, March 25, 2009

Aku berjalan. Berjalan dan terus berjalan. Tanpa aku tahu, dimana sebenarnya perhentianku.. di mana sebetulnya destinasiku. Aku ibarat peti besi.. tanpa hati; tanpa perasaan; diprogram. Diolah untuk terus menapak hingga ke akhir. Tapi... di mana akhir itu?

"Berhenti!" rayu kakiku. Keletihan. Namun tidak kuhiraukan luahan mereka.

"Berhenti!" jerit mataku. Mengantuk. Namun tidak ku endah laungan mereka.

"Berhenti!" raung tekakku. Kehausan. Namun tidak ku peduli rintihan dia.

Aku terus meniti jalanan. Berbatu-batu mencari pasti yang tiada noktahnya. Hingga suatu ketika aku berhenti jua. Jasad kelesuan.. lalu terjelepok menyembah bumi. Kaku.

Mungkinkah akan ada senyuman terukir di saat itu??


Kemas2, terjumpa Tipah akan helaian kertas tercoret kekata. Ntah bila ditulis, ntah mengapa ditulis...

Macam-macam...

No comments: